روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه

شاید کم و بیش تاثیر رنگ ها بر روانشناسی انسان را شنیده باشید و بدانید. سفید بی گناهی، بزرگواری سیاه، آرامش آبی را تداعی می کند. در حالی که قرمز تداعی کننده پرخاشگری است، اشتها را نیز تحریک می کند و بنابراین اغلب در صنایع غذایی و نوشیدنی استفاده می شود.

خب آیا به تاثیر روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه فکر کرده اید؟ اگر تا به حال به این موضوع فکر نکرده اید، فکر کردیم کمی کمک کنیم و مقاله روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه را برای شما آورده ایم که اولین قسمت از مجموعه مطالب ما در زمینه روانشناسی است. رنگ ها در دکوراسیون اتاق نشیمن با بررسی ترفندهای مقاله، می توانید تأثیر رنگ ها بر روانشناسی خود را هنگام انتخاب رنگ مبلمان، وسایل منزل و دیوار ها برای خود برجسته کنید و تصمیم آگاهانه تری بگیرید.

ترکیب رنگ مبلمان کرمی با آبی در دکوراسیون اتاق نشیمن

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی خانه

قرمز می تواند احساسات مثبت و منفی را با هم منعکس کند.

جنبه های مثبت؛ رنگی است که محرک، اشتها آور و برانگیختن شور است.

جنبه های منفی آن ایجاد یک فضای عصبانی و پرخاشگرانه است.

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی خانه

بنابراین، رنگی است که باید با دقت در روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه استفاده شود. اگر رنگ قرمز را دوست دارید و می خواهید از آن در دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده کنید، باید به یک نکته مهم توجه کنید؛ از استفاده زیاد خودداری کنید.به عنوان مثال می توانید به جای اینکه تمام دیوارهای خود را قرمز رنگ کنید، فقط دیواری را که میز ناهارخوری شما قرار دارد رنگ کنید یا می توانید آن را با رنگ های مختلف ترکیب کنید تا فضایی لطیف ایجاد کنید؛ برای اطلاع از قیمت نقاشی ساختمان در تهران ، مشاوره و بازدید رایگان برای نقاشی ساختمان در شهر قدس صفحه های مارا ببینید.

استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی خانه

از آنجایی که نارنجی رنگ انرژی است، می توانید از آن در مناطقی که می خواهید انرژی را با آرامش احساس کنید استفاده کنید. وجود رنگ نارنجی در دکوراسیون اتاق نشیمن نیز برای احساس راحتی مهمانان مهم است. البته در این مرحله نباید فراموش کنید که نارنجی مانند قرمز رنگ بسیار غالبی است و باید آن را در ترکیب با رنگ های مختلف استفاده کنید.

استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی خانه

مثلا؛ می توانید ست مبل خود را با یک صندلی نارنجی ترکیب کنید و در خانه خود تضاد ایجاد کنید. بنابراین، شما می توانید هم ظاهری گرم و هم سبکی مدرن داشته باشید. برای کسانی که رنگ های تیره را ترجیح نمی دهند، ترکیب سایه های خاکستری و خاکستری روشن با تکه های نارنجی جایگزینی پرانرژی و اسپرت خواهد بود.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی خانه

توصیه میشود رنگ زرد را برای مبلمان در دکوراسیون اتاق نشیمن خود به کار نبرید. در عوض، معمولاً در لوازم جانبی نشان داده می شود. به عنوان مثال می توانید به جای خرید ست مبل زرد، یک میز خاطره گوشه ای تیره و قاب عکس هایی با حاشیه زرد، دکوری های برنزی و برنجی روی آن بخرید و این دکوراسیون را با یک تابلو نقاشی پاییزی طبیعت تکمیل کنید.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی خانه
به غیر از قسمت های نشیمن، می توانید از رنگ زرد در اکسسوری های میز ناهارخوری خود نیز استفاده کنید و آن را در دکوراسیون اتاق نشیمن خود بگنجانید. از آنجایی که رنگی است که ارتباطات را افزایش می دهد و افراد را به صحبت ترغیب می کند، ممکن است میزهای دلپذیر در انتظار شما باشد در این مرحله هماهنگی رنگ زرد با ظرافت اسپرت نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید.

استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی خانه

سبز اثر تسکین دهنده و آرام بخش دارد. اگر در زمان خستگی و به خصوص وقتی چشمانتان خسته است به زمین سبز نگاه کنید، احساس آرامش خواهید کرد. به همین دلیل داشتن رنگ سبز در دکوراسیون اتاق نشیمن بسیار مهم است. به همین دلیل می توانید از رنگ سبز برای دیوارهای اتاق نشیمن خود نیز استفاده کنید. اغلب ترجیح داده می شود زیرا با طبیعت ادغام شده است، به خصوص در دکوراسیون خانه های تابستانی، خانه های روستایی و کلبه ها.

استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی خانه

شما می توانید با استفاده از گیاهان سبز همان اثری را که می توانید روی مبلمان خود استفاده کنید، داشته باشید. اگر اتاق نشیمن شما بزرگ است، می توانید گیاهان سالن بزرگ را انتخاب کنید. گیاهان انرژی حیات و زندگی را به خانه شما باز میکنند و احساس آرامش، راحتی و سرزنده بودن به اهل خانه میدهند.

استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون داخلی خانه

در طبیعت رنگ آبی را در آسمان و دریا می بینیم. وقتی برای مدت طولانی به دریا نگاه می کنیم، زیبایی های خلقت و آرامش را میبینیم. رنگ آبی به کار رفته در دکوراسیون اتاق نشیمن نیز به اتاق شما عمق می بخشد.

استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون داخلی خانه

اگر قصد دارید از ست مبل آبی تیره استفاده کنید، مهم است که اتاق نشیمن شما بزرگ باشد و نور زیادی دریافت کند تا فضای تاریکی ایجاد نکند. اگرچه استفاده از ست مبل های آبی روشن برای هر مکانی مناسب است، اما عموماً با دکوراسیون دریایی و درحیاط خانه های ویلایی ترجیح داده می شود.

استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی خانه

بنفش یک رنگ عرفانی است. شاید متوجه شده باشید که رنگ بنفش اغلب هنگام مدیتیشن استفاده می شود. علاوه بر عرفانی بودن، فضای آرام بخشی نیز دارد. اما اگر بیش از حد از آن استفاده شود، می تواند اثر معکوس با اثرات مثبت خود داشته باشد

بنابراین اگر قصد دارید از رنگ بنفش در دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده کنید، توصیه می کنیم زیاد از آن استفاده نکنید. به خصوص استفاده غالب از بنفش تیره می تواند احساس خفگی ایجاد کند و فرد را افسرده کند.

استفاده از رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی خانه

رنگ گلبهی از ترکیب قرمز و سفید به وجود می آید. می توان گفت گلبهی تاثیرات مثبت هر دو رنگ را داشته است. انرژی و شادی قرمز و ویژگی های صلح آمیز سفید در گلبهی ترکیب شده اند. به همین دلیل اغلب در دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده می شود. از آنجایی که رنگ خفه کننده ای نیست، به خصوص در ست مبل ها ترجیح داده می شود.

استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی خانه

کسانی که مبلمان سفید میز ناهارخوری را در دکوراسیون اتاق نشیمن خود ترجیح می دهند، مبلمان سفید هم با ظرافت تکمیل کننده و هم به دکوراسیون رنگ می بخشد. می توانند رنگ گلبهی را برای رنگ پارچه مبل و دکوراسیون انتخاب و می توانید هارمونی کامل گلبهی و خاکستری را انتخاب کنید.

استفاده از رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی خانه

شاید محبوب ترین رنگ در دکوراسیون در سال های اخیر خاکستری باشد. استفاده از رنگ خاکستری که ارزش آن خیلی دیر مشخص شد و عموما در صنعت از آن استفاده می شود، در دکوراسیون فضایی مدرن به خانه ها بخشیده است. علاوه بر این، از آنجایی که رنگ خاکستری نه خیلی تیره است و نه خیلی روشن، می توان آن را به راحتی با رنگ های دیگر ترکیب کرد.

استفاده از رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی خانه
اگر فضای اتاق نشیمن شما کوچک است، می توانید یک ست گوشه خاکستری روشن انتخاب کنید. بنابراین، اتاق نشیمن شما به لطف رنگ روشن، جادار به نظر می رسد و مجموعه گوشه استفاده از فضا را برای شما باز می کند.

منبع: سایتkonfor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *