استفاده از پالت رنگ در دکوراسیون

این واقعیت که بسیاری از رنگ های مختلف در کنار هم قرار دارند، اصلا ما را آزار نمی دهد. بنابراین، استفاده از پالت رنگ در دکوراسیون چیست؟ می توان گفت که پالت های رنگی که همه ما با آنها مواجه می شویم، از هارمونی ایجاد شده توسط تعداد معینی از رنگ ها که با یکدیگر هماهنگ هستند، شکل می گیرند. این پالت های رنگی، به ویژه در کنار طرح های خانه ارائه می شوند، منبع مهمی برای الهام بخشیدن به دکوراسیون خانه هستند. در حالی که رنگ‌ها و دکوراسیون عناصر بسیار مرتبط با یکدیگر هستند، بیایید بررسی کنیم که چگونه می‌توانید استفاده از پالت رنگ در دکوراسیون را برای خود ایجاد و زنده کنید.

چگونه پالت رنگی مناسب بسازیم؟

سبک دکوراسیونی که ترجیح می دهید و مبلمان، محصولات دکوراسیون، پرده ها، فرش هایی که در خانه خود در این جهت قرار می دهید؛ بله، همه آنها برای زنده کردن خانه رویایی شما مهم هستند. اما یکی از مهمترین نکات را نباید نادیده گرفت. البته ما در مورد رنگ ها صحبت می کنیم. زیرا رنگ ها و دکوراسیون عناصری هستند که ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. هنگامی که برای اولین بار وارد خانه خود می شویم، با شناسایی رنگ و رنگ های دکوراسیون در تنالیته هایی که در ذهن خود ایجاد می کنیم، شروع به بررسی دقیق ایده های طرح رنگ می کنیم.
اما گاهی اوقات انتخاب رنگ برای خانه‌مان واقعاً سخت است، بنابراین می‌توانیم طراحی داخلی را با یافتن فرآیندی که آن را به استفاده از پالت رنگ در دکوراسیون یکپارچه تبدیل می‌کند، ساده کنیم و همه دکوراسیون‌ها را بر اساس آن اعمال کنیم.

استفاده از پالت رنگ در دکوراسیون خانه در نقاشی ساختمان در تهران و نقاشی ساختمان در شهر قدس برای انتخاب بهتر رنگ برای کارفرما به کار میرود.

برای استفاده از رنگ های مختلف در کنار هم نیاز به پالت رنگ داریم

چرا انتخاب رنگ در دکوراسیون مهم است؟

وقتی می گوییم دکوراسیون منزل، اولین چیزی که برای اکثر ما به ذهن خطور می کند رنگ ها هستند. انتخاب رنگ های هماهنگ برای ایجاد دکوراسیون مهم است تا درخشش دکوراسیون. علاوه بر همه اینها، رنگ هایی که انتخاب می کنید از نظر روانشناسی نیز بسیار مهم هستند. به لطف تاثیرات روانی رنگ ها در دکوراسیون، می توانید فضای آرامش بخشی را در دکوراسیون اتاق شخصی خود و مهمان ایجاد کنید و به هر جایی از خانه خود انرژی بدهید.

چرا انتخاب رنگ در دکوراسیون مهم است

رنگ های دلخواه خود را با هم ترکیب کنید

چند قانون برای ایجاد یک پالت رنگ در خانه

رنگ هایی که در خانه خود استفاده می کنید کاملاً به شما بستگی دارد. چه چیزی باعث می شود احساس شگفت انگیزی داشته باشید، این انرژی ها چیست، ابتدا باید روی آن تمرکز کنید. برای طرح رنگ داخلی، باید به 3 یا 5 رنگ پایبند باشید. برای کسانی که عاشق رنگ هستند، این قانون ممکن است محدود کننده به نظر برسد، اما با وجود این محدودیت، همچنان می توانید خانه ای رنگارنگ داشته باشید. ما در مورد تعریف طرح رنگ داخلی خود صحبت می کنیم تا در طول زمان تصمیمات دکوراسیون شما را راهنمایی کند و در نهایت خانه ای زیبا داشته باشید که برای شما کاملاً منسجم به نظر می رسد. بیا شروع کنیم!
شروع با رنگ مورد علاقه خود به این معنی است که به این زودی ها از آن آزار نخواهید یافت. حالا اگر رنگ مورد علاقه شما آبی کاربنی است، به این معنی نیست که باید تمام دیوارهای خود را به آن رنگ رنگ کنید، اما قطعا می توانید از این رنگ به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. مسئله این است که رنگ ها احساسات را برمی انگیزند. به همین دلیل است که باید به مکان‌ها یا ظاهری فکر کنید که احساس خوبی به شما می‌دهد و متوجه شوید که آیا رنگ‌های خاصی وجود دارند که همان احساساتی را که می‌توانید به خانه‌تان بیاورید، به شما می‌دهند.

چند قانون برای ایجاد یک پالت رنگ در خانه

با توجه به اینکه با بودجه محدودی در حال فعالیت هستیم، باید سعی کنیم راه های اقتصادی برای کار با آنچه داریم پیدا کنیم. به همین دلیل است که ما باید به چیزهایی مانند مبلمان موجود، کابینت، میز نهار خوری و کفپوش فکر کنیم. فضا چه رنگ ها و ته رنگ هایی دارد؟ پیدا کردن ته رنگ هنگام نگاه کردن به این دکورها بسیار شبیه به چیزی است که هنگام انتخاب رنگ در مورد آن صحبت می کنیم. نگاه کردن به رنگ و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا رنگ پایه قرمز، سبز، آبی، قهوه ای یا سفید است، مرحله مهمی است. و مهمتر از همه، فضایی که می خواهید در فضا ایجاد کنید. آیا می خواهید خانه شما احساس آرامش کند؟ یا می خواهید خانه ای پر جنب و جوش با کنتراست زیاد داشته باشید؟ یا مدرن؟ استفاده از پالت رنگ در دکوراسیون به شما کمک می کند تا به احساسی که می خواهید برسید.

رنگبندی دکوراسیون خانه با پالت رنگ همخوان و هماهنگ

نکاتی برای ایجاد یک فضای متعادل

ایجاد یک کل با رنگ های مناسب فقط ترکیب رنگ های تیره و روشن نیست. ایجاد یک دکوراسیون خانه متعادل به همان اندازه مهم و ضروری است. بنابراین اجازه دهید نگاهی به نکات در حال حاضر. الگوها البته عناصری هستند که انرژی خانه را افزایش می دهند. با این حال، استفاده شدید از الگوها همچنین می تواند باعث دور شدن شما از برنامه دکوراسیون رویایی خود شود. به همین دلیل، باید مراقب باشید که در هر قسمت از خانه خود از الگوهایی که حاوی تنالیته رنگی است که ترجیح می دهید استفاده نکنید. به عنوان مثال اگر کاغذ دیواری های شما طرح دار هستند، می توانید با خرید مبل های تک رنگ به تعادل برسید.

نکاتی برای ایجاد یک فضای متعادل

هنگام انتخاب فرش، مهم است که رنگ هایی را که برای دکوراسیون منزل ترجیح می دهید انتخاب کنید. اما در این مرحله، انتخاب کفپوش مناسب را فراموش نکنید. به عنوان مثال، اگر پارکت های قهوه ای دارید، می توانید تنالیته های بژ را انتخاب کنید که به لطف تنالیته خنثی آنها با رنگ های زیادی ترکیب شوند. اگر خانه خود را به طور کامل بازسازی می کنید و برای تعویض پارکت، سرامیک و… آستین ها را بالا زده اید، باید توجه داشت که انتخاب رنگ مناسب برای پارکت، سرامیک و… نیز مهم است.

برای ست کردن تنالیته رنگ های استفاده شده در دکوراسیون باید از تناژ رنگ شیئ های بزرگتر الهام گرفت

1 دیدگاه برای “استفاده از پالت رنگ در دکوراسیون

  1. مریم فلاحی زاده گفته:

    با سلام ممنون بابت مقاله خوبتون و راهنمایی هاتون درباره نحوه صحیح رنگ کردن خانه و تزئین دکوراسیون منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *