اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون و هماهنگی رنگ ها بر روانشناسی افراد تاثیر می گذارد. بنابراین دکوراسیون خانه موضوع مهمی برای آرامش خاطر، راحتی و دلپذیری است. در یک دکوراسیون خوب استفاده از رنگ موقعیتی است که نیاز به تفکر و تامل خوبی دارد. در این حالت لازم است نحوه استفاده از رنگ ها به درستی مشخص شود که کدام رنگ ها در کدام نقاط دکوراسیون ترجیح داده می شوند. بنابراین، اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون چگونه باید باشد و چگونه باید تضمین شود؟ در این موقعیت تصمیم گیری از صفحات نقاشی ساختمان در تهران و نقاشی ساختمان در شهرقدس میتوانید مشاوره رایگان دریافت کنید و تصمیم دلنشینی برای رنگ خانه خود بگیرید.

نظریه رنگ چیست؟

نظریه رنگ چیست؟
نظریه رنگ یک مفهوم طراحی که برای تطبیق اثرات روانشناختی رنگها بر افراد با محصولات و محیط استفاده می شود. اگرچه بسیاری از مردم این را نمی دانند؛ اما نظریه رنگ در زندگی، کار و پیرامون ما به نحوه حرفه ای و طراحی های تحقق یافته از اهمیت بالایی برخوردار است. هنرمندان، طراح ها و طراحان داخلی به طور مداوم از نظریه رنگ استفاده میکنند. می توان کاربردهای این نظریه را در بسیاری از محیط ها و در بسیاری از محصولات مشاهده کرد. حتی لوگوها و نشان های شرکت ها با استفاده از نظریه رنگ ایجاد می شوند.

همچنین می توانید فضای داخلی را طبق نظریه رنگ تجدید کنید.

همچنین می توانید فضای داخلی را طبق نظریه رنگ تجدید کنید.

مثلا قرمز؛ اگر شما ترجیح میدهید از رنگ هایی با انرژی بالا مانند نارنجی استفاده کنید و یا اگر می خواهید برای ایجاد یک محیط مثبت، یک فضای گرم زرد، سبز، آبی طبیعی برای راحتی افکار خود بهره ببرید از اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون استفاده کنید. شما  اگر می خواهید برای کنجکاوی از بنفش، برای ثبات از قهوه ای، یا اینکه می توانید از سیاه برای اقتدار و برای خالصانه بودن از سفید استفاده کنید. البته می توانید برای طرح ها و رنگ های بهتر از متخصص های تیم ثمین دکور نیز مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای رعایت اصول ترکیب رنگ ها در دکوراسیون از قانون 60-30-10 پیروی کنید

برای رعایت اصول ترکیب رنگ ها در دکوراسیون از قانون 60-30-10 پیروی کنید 

اگر به دنبال تعادل در دکوراسیونی هستید که در خانه یا محل کار خود ایجاد می کنید باید قانون 60-30-10 را اعمال کنید. طبق این قانون باید رنگ غالب را برای فضاهای زندگی خود با نرخ 60 درصد انتخاب کنید. برای قسمت 30 درصد باید رنگی را تعیین کنید که مخالف رنگ غالب باشد. 10 درصد باقیمانده رنگ هایی هستند که جزییات را تکمیل می کنند و تعادل ایجاد می کنند. مثلا, اگر 60% از منطقه یک رنگ تیره است, مانند کبود تیره, قهوه ای یا سیاه و سفید، 30% ممکن است شامل رنگ های روشن تر مانند بژ، سفید و… اگر 10 درصد باشد با انتخاب رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی قابل تکمیل است. با این تعادل رنگ دکوراسیون محیطی که دارید هماهنگ است و همچنین قابل توجه می شود.

چرا هماهنگی رنگ در دکوراسیون مهم است؟

چرا هماهنگی رنگ در دکوراسیون مهم است؟

اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون یک انتخاب موثر برای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک است. فضاهای نشیمن چشم نواز اما راحتی برای چشم، با وسایل دکوری چیده شده با هماهنگی رنگ ها ایجاد می شود. هنگامی که به اصول ترکیب رنگی دست می یابید، احساس انرژی مثبت و شادی بیشتر در داخل خانه به راحتی دریافت میکنید. ممکن است در محیطی که رعایت اصول ترکیب رنگی وجود ندارد احساس خستگی و دل آزردگی کنید. هماهنگی رنگ به فضاهای داخلی کمک می کند تا جان و روح پیدا کنند. اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون عنصری ضروری برای خانه و فضای داخلی ایده آل است.

پیشنهاداتی برای اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون مطابق نظریه رنگ

پیشنهاداتی برای اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون مطابق نظریه رنگ

اتاق نشیمن یکی از بهترین جای دکوراسیون داخلی است که بیشترین زمان را در طول روز در آنجا سپری میکنید. اگر مقصود و نظر شما این است که با گذراندن وقت در سالن با خانواده خود از خستگی روز خلاص شوید باید از رنگ هایی با تب گرم مثل قرمز به روی دیوار اتاق نشیمن خودداری کنید. طیف های مناسب و روشن آبی روی دیوار اتاق نشیمن مناسب است.

اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب چگونه باید باشد؟

اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب چگونه باید باشد?

اتاق خواب بعد از اتاق نشیمن یکی از مهم ترین مکان دکوراسیون به حساب می آید که فردیت در آن از اولویت هاست. بنابراین محیط اتاق می تواند تا حد زیادی بر روانشناسی افراد تاثیر بگذارد. اگر می خواهید خستگی روز را با یک خواب راحت از جسم و روح خود بیرون کنید می توانید از رنگ های سبز و خاکستری در اتاق خواب خود استفاده کنید. هنگامی که انتخاب شما آبی نیلی است، می توانید از ذهنیت هایی به سمت و سوی صلح و هنگامی که شما رنگ آرامبخش بنفش را انتخاب کنید، در این هنگام شما را به انرژی های مثبت سوق میدهد.

چگونه اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون را در اشپزخانه رعایت کنیم؟

چگونه اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون را در اشپزخانه رعایت کنیم؟

مکانی که روز را با خانواده و یا دوستان خود تجزیه و تحلیل می کنید معمولا آشپزخانه یا سالن پذیرایی است. در مکانی که معمولا وعده های غذایی خود را در آنجا می خورید باید دکوراسیونی را انتخاب کنید که باعث تحرک پذیری شود و اشتهای شما را باز کند و به شما قوت بدهد. علاوه بر سفید، شما می توانید با ایجاد یک فضای زیبا با نور سبز، قرمز، نارنجی، زرد یا آبی در دکوراسیون آشپزخانه خود به انرژی های مثبت اضافه کنید.

باید به چه چیز هایی در اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون حمام توجه کرد؟

باید به چه چیز هایی در اصول ترکیب رنگ در دکوراسیون حمام توجه کرد؟

در دکوراسیون سرویس های بهداشتی ایجاد ترکیبی از رنگ های با طراوت باعث می شود در لحظاتی که در آنجا می گذرانید احساس بسیار خوشایندی داشته باشید. ترکیبات رنگ متشکل از قرمز و زرد یا نارنجی جایگزین موثر برای اضافه کردن جنبش به حمام خود را داراست. برای داشتن ظاهری ملایم تر می توانید سایه های روشن از رنگ های ملایم و سبز مانند کرم و بژ را نیز انتخاب کنید.

منبع:onedio

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *