استفاده از چرخه رنگ آبی در وسایل خانه با طیف رنگی خاص

برای هماهنگی رنگ در دکوراسیون می توانید از چرخه رنگ استفاده کنید. بنابراین چرخه رنگ چگونه کار می کند؟

شما می توانید با استفاده از چرخه رنگ در دکوراسیون تصمیم بگیرید که از کدام رنگ در دکوراسیون هر اتاق استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید رنگ ها را بشناسید.رنگ ها به 3 رنگ اصلی، رنگ های ثانویه و رنگ های متضاد تقسیم می شوند.

1- رنگ های اولیه: از رنگ های قرمز، زرد و آبی در چرخه رنگ تشکیل شده است که با اختلاط با یکدیگر به دست نمی آیند. در دکوراسیون می توان از آنها در ترکیب با دو رنگ یا تک رنگ و تناژهای روشن رنگ های دیگر استفاده کرد.

2- رنگ های میانی: رنگ هایی هستند که در اثر اختلاط رنگ های اصلی در چرخه رنگ به دست می آیند. رنگ نارنجی از ترکیب قرمز و آبی-بنفش، زرد و آبی-سبز و قرمز و زرد به دست می آید. مانند رنگ های دیگر، با استفاده از تن های یکدیگر می توان به تنوع در دکوراسیون دست یافت.

3- رنگ های کنتراست: رنگ هایی که در چرخه رنگ با یکدیگر مطابقت دارند، رنگ های متضاد-مکمل نامیده می شوند. وقتی رنگ‌های متضاد کنار هم قرار می‌گیرند، قدرت یکدیگر را افزایش می‌دهند و با زنده و روشن ظاهر شدن، بالاترین اثر کنتراست را ایجاد می‌کنند. رنگ های متضاد قرمز-سبز، زرد-بنفش، آبی-نارنجی نیز دارای ویژگی های مکمل و مکمل بین خود هستند. بنابراین مکمل یکدیگر محسوب می شوند.

 

خانه ای با رنگ روشن با استفاده از وسایل چیدمانی با رنگ های مختلف

هماهنگی رنگ ها و استفاده از چرخه رنگ در دکوراسیون

خانه خود را با دانستن تاثیر رنگ ها تزئین کنید. با استفاده صحیح از رنگ ها در دکوراسیون منزل می توانید نتایج خوبی بگیرید.

رنگ هایی از جمله قرمز، زرد و نارنجی بیانگر شادی، سرزندگی و حرکت هستند. آنها می توانند رنگ های ایده آلی برای استفاده در آشپزخانه باشند. قرمز رنگی گرم و قوی است که می توان آن را در اتاق نشیمن و اتاق خواب ترجیح داد. با رنگ آمیزی یک تکه مبلمان یا یک دیوار به رنگ قرمز، می توانید جلوه چشمگیر رنگ قرمز را منعکس کنید. زرد یک رنگ مثبت است. توانایی باز کردن ذهن و افزایش توجه را دارد. بنابراین می توانید از رنگ زرد در اتاق کودکان و اتاق مطالعه استفاده کنید. از آنجایی که رنگ نارنجی از ترکیب زرد و قرمز به دست می آید، دارای ویژگی های هر دو رنگ است. با استفاده از رنگ مناسب در اتاق های خود می توانید هم انرژی خانه و هم انرژی خود را افزایش دهید.

در انتخاب رنگ ها به ترتیب رنگ روی چرخه رنگ دقت کنید. از چرخه رنگ عبور کنید زیرا رنگ هایی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند با یکدیگر هماهنگ هستند. چند فرمول ساده برای انتخاب رنگ های هماهنگ وجود دارد. رنگ های پاستلی جلوه ای ملایم می دهند، در حالی که رنگ های تیره خطوط سخت ایجاد می کنند. با استفاده از رنگ های مشابه می توانید یک رنگ هماهنگ انتخاب کنید.

قابل توجه، چشمگیر و چشم نواز با ترکیب تناژهای تیره رنگ هایی که انتخاب می کنید. شما می توانید با ترکیب تناژهای روشن محیط هایی با دکوراسیون زیبا و رمانتیک ایجاد کنید. یکی دیگر از راه های انتخاب رنگ هماهنگ، استفاده از تن های روشن و تیره یک رنگ در کنار هم است. ترکیبی که به دست خواهید آورد، ضمن تضمین نظم در دکوراسیون، محیطی چشم نواز و جالب ایجاد می کند.

اگر قصد دارید در اتاق های خود از تناژهایی نزدیک به هم استفاده کنید، یکی از رنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کنید که هماهنگ باشد. می توانید از این رنگ روی بالش، پرده یا لوازم جانبی خود استفاده کنید.

از رنگ ها جسورانه استفاده کنید، اما مراقب باشید ظاهر خفه کننده ای ایجاد نکنید. راه بیرون آوردن یک رنگ این است که هر چند وقت یکبار آن را به کار ببرید و با رنگی پشتیبان بگیرید که آن را بیرون بیاورد.

از داشتن نقش و نگار روی مبل و فرش خودداری کنید. فقط یکی طرح دار داشته باشید در غیر این صورت، شورش خفه کننده ای از رنگ ها می تواند در اتاق شما رخ دهد. وسایل خود را با ارتفاع های مختلف روی دیوار نچینید. مکان همه آنها را برنامه ریزی کنید تا ارزش آنها آشکار شود.

سعی کنید مواردی را که از نظر رنگ، طرح و قدرت طراحی با یکدیگر رقابت می کنند، کنار هم قرار ندهید. به یاد داشته باشید که هر مورد مفهوم و تصویر خاص خود را دارد. با استفاده از رنگ ها به صورت کنترل شده، می توانید یک مفهوم ساده و رنگارنگ آماده کنید.

برای دریافت استعلام قیمت نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر برای نقاشی ساختمان از صفحه نقاشی ساختمان در تهران  و  نقاشی ساختمان در شهر قدس ما دیدن فرمایید.

از چرخه رنگ ها برای استفاده دکوراسیون

چرخه رنگ از سه رنگ اصلی آبی، قرمز و زرد شروع می شود. در این چرخ، رنگ های مجاور و مقابل، ترکیب های هماهنگی را تشکیل می دهند.

رنگ های مکمل:  آنها در چرخه رنگ دقیقاً مقابل یکدیگر قرار دارند. مانند سبز-قرمز، آبی-نارنجی یا بنفش-زرد. وقتی از رنگ های مکمل در دکوراسیون استفاده می شود، انرژی رنگ ها متعادل می شود. آنها به چشم فشار نمی آورند. رنگ ها به شدت از یکدیگر جدا شده و کنتراست آشکار می شود. رنگ های مکمل باید در اتاق های رسمی تر خانه مانند اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری ترجیح داده شود.

رنگ های مشابه:  رنگ هایی که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار می گیرند. مانند زرد و سبز، آبی و بنفش، قرمز و نارنجی. اتاق هایی که در آنها از رنگ های مشابه استفاده شده است اتاق هایی آرامش بخش و آرام هستند. می‌توان آن را در قسمت‌هایی از خانه که شخصی‌تر هستند، برای استراحت و آماده‌سازی برای روز استفاده کرد، مانند حمام، اتاق خواب یا اتاق نشیمن.

منبع: سایت evhayat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *