تطبیق رنگ چیست؟

 تناسب رنگ در دکوراسیون داخلی

قبل از پاسخ به این سوال که تناسب رنگ در دکوراسیون داخلی چیست، بهتر است به موضوع رنگ چیست با جزئیات بیشتری پرداخته شود.رنگ هایی که به زندگی ما نشاط می بخشند، پرتوهایی هستند که از هر منبع نوری ساطع می شوند. این حسی است که از بازتاب اشیایی که در اطراف خود می بینیم و درک این انعکاس توسط مغزمان ایجاد می شود.هارمونی رنگی که می‌توانیم آن را به‌عنوان استفاده از رنگ‌های متناسب با یکدیگر بیان کنیم، می‌تواند به عنوان نقطه شروع اصلی برای دادن ظاهری چشمگیر به فضاهای زندگی نشان داده شود.زیرا رنگ ها به دلیل تأثیرات عاطفی و روانی خود می توانند بر خلق و خوی افراد تأثیر بگذارند . در این مرحله، اهمیت استفاده از ترکیب رنگ های مناسب در وسایلی که هنگام تزئین خانه انتخاب می کنیم، مشخص می شود.به طور خلاصه، اشتباه نیست اگر بگوییم با استفاده هماهنگ از رنگ هایی که به فضای داخلی جان و روح می بخشند، می توانید فضاهای نشیمن متناسب با سلیقه شخصی خود را ایجاد کنید، شخصیت شما را منعکس کرده و با جزئیات آنها چشم را به خود جذب کنید.اما کدام رنگ ها در کنار هم هماهنگی بیشتری با یکدیگر تشکیل می دهند؟

چرا تناسب رنگ در دکوراسیون داخلی موضوع مهمی است؟ برای دست یابی به جواب این سوال از صفحات نقاشی ساختمان در تهران و نقاشی ساختمان در شهرقدس دیدن کنید، یا مقاله را بخوانید.

چرا هماهنگی رنگ در دکوراسیون داخلی مهم است؟

قبلاً اشاره کردیم که رنگ ها روح و جان جدیدی به طراحی فضاهای داخلی می دهند. ظاهر یک خانه و سبک دکوراسیون آن می تواند ناگهان با تغییرات رنگی مختلف تغییر کند.برای مثال بزرگ‌تر جلوه دادن خانه‌های 1+1 و فضاهای کوچک از آنچه هستند، با ترفندهای رنگی مختلف امکان‌پذیر است. از طرفی انتخاب رنگ های مناسب و استفاده از آنها در کنار هم برای ایجاد فضاهای داخلی رنگارنگ اما چشم نواز نیز مهم است.علاوه بر این، ترکیب رنگی که با رنگ‌های مناسب ایجاد می‌شود، به ایجاد فضایی شاداب‌تر و شیک‌تر کمک می‌کند و روشن می‌کند که آیا در خانه احساس شادی و انرژی می‌کنید یا خسته و ناراحت هستید.با این حال، اگر لازم باشد از منظره دیگری به هماهنگی رنگ ها نگاه کنیم، استفاده صحیح از رنگ ها به تنهایی ممکن است برای دکوراسیون فضای ایده آل کافی نباشد. تناسب رنگ در دکوراسیون داخلی همراه با سبک دکوراسیونی که سعی می شود در یک اتاق یا در کل خانه منعکس شود، قدم منطقی تری خواهد بود.

چرا هماهنگی رنگ در دکوراسیون داخلی مهم است؟

برای پرداختن به این موضوع با جزئیات بیشتر، ترجیحاً در دکوراسیون منزل به جای رنگ های روشن، رنگ های تیره و متنوع را ترجیح دهید . از ایجاد فضایی که می خواهید در خانه تان جلوگیری می کند.یا اینکه انتخاب رنگ های ملایم در دکوراسیون منزل کلاسیک ممکن است شما را از دستیابی به ظاهر باشکوهی که می خواهید باز دارد.

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون خانه چگونه باید باشد؟

حتی اگر دکوراسیون خانه بر اساس نیازهای افراد ساکن در خانه شکل گرفته باشد و یا در خانه زندگی کنند، می توان سلایق شخصی را در میان عناصر تعیین کننده شکل دهنده طراحی داخلی نشان داد. از سوی دیگر، رنگ ها به درک بهتر ادراک مورد نظر در فضاهای زندگی و خارج از منزل کمک می کنند.از این حیث، انتخاب درست رنگ در فرآیند دکوراسیون و استفاده از رنگ هایی که با یکدیگر همخوانی دارند بسیار مهم است. بنابراین، چگونه هماهنگی رنگ در دکوراسیون به دست می آید ؟ در اینجا پاسخ هدر است!

باید تعادل و تناسب بین رنگ ها برقرار شود.

باید تعادل و تناسب بین رنگ ها برقرار شود.

اگر می خواهید خانه خود را دوباره دکور کنید یا تغییرات جزئی در سبک موجود ایجاد کنید، می توانید تمام رنگ های خانه خود را مرور کنید. با توزیع موثر رنگ هایی که انتخاب می کنید، می توانید یک سبک منحصر به فرد درست مانند رویاهای خود ایجاد کنید.برای تناسب رنگ در دکوراسیون داخلی، می توانید قوانین زیر را در نظر بگیرید:
با استفاده از رنگ هایی مانند سبز برگ یا قهوه ای خاکی می توانید ترکیبی زیبا ایجاد کنید.
با استفاده از رنگ های متضاد در کنار هم می توان ظاهری دکوراتیو و شیک به دست آورد. اگر قصد دارید رنگ های متضاد را ترجیح دهید، این نکته نیز قابل ذکر است که فرش و مبلمان نباید در رنگ های متضاد باشند. با انتخاب بالش های روی مبل یا تخت خود از میان رنگ های متضاد می توانید هارمونی رنگی ایجاد کنید.
با انتخاب رنگ های ترکیبی می توان به ظاهر دلخواه خود دست پیدا کرد. اما در این مرحله فرض کنید که رنگ را تا حد امکان با دقت و بدون غراق انتخاب کنید.

رنگ های مختلف باید با تناسب در کنار هم استفاده شوند.

رنگ های مختلف باید با تناسب در کنار هم استفاده شوند.

برای ایجاد تناسب رنگ در دکوراسیون داخلی می توانید ابتدا وسایل خانه یا اتاق خود را به یک گروه تقسیم کنید و بر اساس آن رنگ را انتخاب کنید.برای مثال می توانید رنگی برای دیوارهای خود انتخاب کنید و رنگ کاری را بر اساس آن انجام دهید.البته ذکر این نکته مفید است که همه این رنگ ها باید نزدیک به هم باشند و حتی ته رنگ مشابهی داشته باشند. در غیر این صورت امکان ایجاد ظاهری نامرتبط و نامنظم وجود خواهد داشت.علاوه بر این، در صورت می توانید با انتخاب رنگ سومی که با دو رنگ اصلی که انتخاب کرده اید تضاد داشته باشید، استایلی جسورانه و مدبرانه ایجاد کنید.

رنگ ها باید با الگوها و بافت ها غنی شوند.

رنگ ها باید با الگوها و بافت ها غنی شوند.

ایده دیگری که به شما کمک می کند دکوراسیون خانه ای چشم نواز داشته باشید، غنی سازی رنگ ها با باو توت البکینگ به عنوان مثال، می توانید با بالش هایی که روی صندلی های خود قرار داده اید، یک انتقال بصری ایجاد کنید. از سوی دیگر، نقاشی های رنگارنگ طرح دار یا بافت دار می توانند در دکوراسیون داخلی که عموماً رنگ های روشن ترجیح داده می شوند، ایده آل باشند. در انتخاب فرش می توانید به جای جایگزین ساده به سراغ فرش های طرح دار بروید و سبکی شیک و چشمگیر خلق کنید.

رنگ ها سازگاری و تناسب باید داشته باشند.

رنگ ها سازگاری و تناسب باید داشته باشند.

برای اطمینان از هماهنگی رنگ در دکوراسیون خانه، مهم است که رنگ های میانی را مطابق با ته رنگ اصلی تعیین شده در نظر بگیرید. به عنوان مثال، می توانید رنگ های قوی مانند بنفش، قرمز، سبز تیره را انتخاب کنید تا دکوراسیون خانه ای را که رنگ های تیره بر آن غالب است، احیا کنید.از طرفی می‌توانید از رنگ‌های روشن مانند زرد، آبی و سبز در محل زندگی که از رنگ‌های ملایم و پاستلی استفاده می‌شود، استفاده کنید.

ترکیب های رنگی باید ساخته شوند.

ترکیب های رنگی باید ساخته شوند.

 می توانید با ترکیب های رنگی متنوع، یک فضایی را به فضایی کاملا متفاوت تبدیل کرد اگر چنین فضایی در خانه خود دارید و می توانید به جای خرید وسایل از تناسب رنگ در دکوراسیون داخلی بهره مند شوید. با ترکیب رنگ‌های تیره و روشن با یکدیگر، می‌توانید مناطق بزرگ و وسیعی به‌دست آورید. اگر کف و کفپوش شما تیره است، توصیه می کنیم دیوارهای خود را با رنگ های روشن تر رنگ کنید.
اگر می‌خواهید سبکی شبیه به سبک پاریسی برسید، جایی که سقف‌ها بلندتر هستند، می‌توانید حواس جمع باشید که درها همرنگ دیوارها باشند. اگر می خواهید اتاق ها بزرگ به نظر برسند، می توانید از رنگ هایی مانند سفید و بژ استفاده کنید. از سوی دیگر، رنگ آمیزی ورودی به رنگ تیره نیز به بزرگتر نشان دادن اتاق های داخل کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *