هماهنگی و هارمونی رنگ در دکوراسیون

هارمونی رنگ ها یا همان ترکیب رنگ در دکوراسیون بسیار مهم است. ترکیب رنگ در دکوراسیون به صورت اصولی باعث می شود اتاق بزرگ و چشم نواز به نظر برسد. برای ترکیب رنگ، مبلمان، پرده ها و اکسسوری های اتاق باید هماهنگ باشند. رسیدن به این هماهنگی با فرمول 60-30-10 صحیح است. پس یعنی این شما سه رنگی را انتخاب می کنید که می خواهید در اتاق به چشم آیند. تنالیته دو تا از این رنگ ها یکسان است و رنگ دیگر رنگی متضاد با این رنگ ها خواهد بود. می توانید از رنگ های روشن به دلخواه برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید. می توانید از رنگ تیره روی صندلی ها استفاده کنید و اکسسوری ها را به رنگ روشن در بیاورید.

هنگام ایجاد یک پالت رنگ در دکوراسیون، وقتی همه اینها تنظیم و انجام شود، اتاق را بزرگ و زیبا نشان می دهید. از آنجایی که ترکیب رنگ ها در دکوراسیون مهم هستند، اگر می خواهید رنگ مخالف بر اتاق غالب شود، باید در چند مکان تناژ روشن داشته باشید. رنگ تن روشن تصویر واضح رنگ متضاد را از دست می دهد و باعث می شود محیط جادار شود.

چگونه ترکیب رنگ در دکوراسیون را فراهم کنیم؟

در مکان هایی مانند خانه، اداره، اداره، اولین چیزی که مورد توجه قرار می گیرد، دکوراسیون و هماهنگی رنگ است. به راحتی می توانید به ترکیب رنگ در دکوراسیون دست پیدا کنید. پرده، فرش، رنگ دیوار و صندلی راحتی در خانه باید با یکدیگر هماهنگ باشند. اگر رنگ های این بخش ها مکمل یکدیگر باشند، فضای داخلی زیبا و جادار به نظر می رسد. به طور کلی، افرادی که می خواهند به ترکیب رنگی دست یابند، همیشه تن رنگ روشن را ترجیح می دهند و می خواهند اتاق بزرگ به نظر برسد. اما رنگ های بسیار روشن به جای اینکه اتاق را بزرگ جلوه دهند، محو و بی رنگ به نظر می رسد. به همین دلیل نباید رنگ های متضاد یا رنگ های روشن را در هماهنگی رنگ بیش از اندازه استفاده کرد.

برای دریافت استعلام قیمت نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید.

در صورت تمایل میتوانید از صفحه نقاشی ساختمان در تهران و همچنین از صفحه نقاشی ساختمان در شهر قدس ما دیدن فرمایید.

ترکیب رنگ در دکوراسیون برای دکوراسیون با دیوارهای تیره و مبلمان روشن

هنگام ساخت ترکیب رنگ، باید از رنگ های متضاد و روشن به یک اندازه استفاده کرد. اگر تنظیم این رنگ ها را به خوبی فراهم کنید، به هارمونی رنگی عالی در دکوراسیون خواهید رسید. گزینه های زیادی برای مطابقت صحیح رنگ وجود دارد. در اینجا گزینه های موجود برای اطمینان از هماهنگی رنگ وجود دارد:

  • نزدیک بودن کف اتاق به رنگ دیوار هماهنگی رنگ را تضمین می کند.
  • هم رنگ بودن فرش با مبلمان باعث هماهنگی رنگ می شود.
  • اگر پرده شما دارای زیر پرده است، انتخاب همان رنگ فرش هماهنگی رنگ را تضمین می کند.
  • هماهنگی با تن رنگ کوسن در مبلمان و لوازم جانبی اتاق شما هماهنگی رنگی را ایجاد می کند.

هماهنگی رنگ و انتخاب در دکوراسیون به اندازه انتخاب مبلمان اهمیت دارد. زیرا انتخاب رنگ در دکوراسیون عنصری است که مبلمان را منعکس می کند و سبک را با حالت اقلام منعکس می کند. در انتخاب رنگ در دکوراسیون می توانید ترکیب های مختلفی ایجاد کنید و تزیینات مختلفی ایجاد کنید.

انتخاب رنگ در دکوراسیون

برای انتخاب رنگ در دکوراسیون میتوانید از روشهای زیر کمک گرفته تا بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون را داشته باشید.

1. رنگ های طبیعی:

رنگ های طبیعی

با استفاده از ترکیب رنگ در دکوراسیون  همراه رنگ های طبیعی می توانید فضایی اصیل ایجاد کنید . رنگ هایی مانند قهوه ای درختی، سبز برگ از رنگ های طبیعی هستند و دکوراسیون خوبی با این رنگ های طبیعی ایجاد می شود.

2. رنگ های متضاد:

رنگ های متضاد

استفاده از رنگ های متضاد در کنار هم در دکوراسیون، تصویری زیبا و تزیینی ایجاد می کند. اما استفاده صحیح از رنگ های متضاد در دکوراسیون بسیار مهم است. برای مثال نباید از رنگ های متضاد بین فرش و مبل استفاده کرد. با این حال می توان از رنگ های متضاد بین مبل و کوسن های مبل استفاده کرد. با قرار دادن بالش هایی در رنگ های مختلف مانند سبز و آبی می توانید انرژی های خوب را دریافت کنید. می توانید با یک بالش سفید تعادل را میان رنگ های انتخابی ایجاد کنید یا با یک بالش پولک دار ظاهری زیبا و درخشان داشته باشید.

3. رنگهای مات:

رنگهای مات

 با رنگ های مات که تزئینات زیبا نیز خواهید ساخت، می توانید به تقابل فوق العاده ای دست پیدا کنید. طراحی اتاق نشیمن که با رنگ‌های مات ایجاد می‌کنید هم تصویری واضح به شما ارائه می‌دهد. کابینت های رنگ مات را می توان با مبل هایی به رنگ مات هستند ترکیب کرد.

4. سبز یشمی (چریکی ساده):

سبز یشمی (چریکی ساده)

سبز، قهوه ای، آبی و قرمز رنگ های چریکی هستند. با این حال، همه رنگ های سبز، قهوه ای، قرمز و آبی چریکی و یا نظامی محسوب نمیشوند بلکه تناژ خاصی از این طیف رنگ ها چریکی هستند. با انتخاب تیره‌ترین رنگ‌ها می‌توان ترکیب‌هایی را در رنگ‌های چریکی یا نظامی ایجاد کرد. با رنگ های چریکی می توان یک دکوراسیون عالی ایجاد کرد که تصویری شیک به خصوص در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کند.

5. رنگ های حیات بخش:

رنگ های حیات

رنگ هایی مانند سبز و آبی رنگ هایی با انرژی مثبت بالایی هستند. با این حال با انتخاب حیات بخش ترین آنها می توان محیط های بهتری ایجاد کرد. شما می توانید از چنین رنگ هایی مخصوصاََ به روی دیوارها استفاده کنید و محیط زیبایی را بسازید و تزئین کنید. سبز و آبی رنگ هایی هستند که تناژ و سایه های یکدیگر را پوشش می دهند. اجازه دهید دو تنالیته متضاد را در نظر بگیریم. شما باید یک تن سبز آبی و یک تن آبی روشن و آبی تیره رنگ کنید. شما باید یک یا دو آینه با ارتفاع های مختلف روی هر دو دیوار نصب کنید. به این ترتیب رنگ سبز دیوار مقابل به کمک آینه روی دیوار آبی و آبی دیوار آبی به کمک آینه بر روی دیوار سبز منعکس می شود. به این ترتیب یک جریان خوب بین رنگ ها وجود خواهد داشت. آینه نیز چشم انداز زیبایی دارد.

6. رنگ های ترکیبی:

رنگ های ترکیبی

همچنین می توانید با استفاده از رنگ های نامرتبط در کنار هم، مناطق تزئینی زیبایی ایجاد کنید. با استفاده از رنگ های مختلف در کنار هم می توانید دکوراسیون زیبایی ایجاد کنید. با این حال، این کار را نباید سر خود و بی فکر انجام دهید و باید با ابزار های مختلف و از مشورت کارشناس های مجرب با دقت انجام شود.

منبع: dekordiyon.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *